Ana Sayfa Blog Sayfa 3

Contact Form 7 İçerisindeki Recaptcha Pasif Etmek

1
contact-form7-form-hatası

Contact form eklentisi içinde ki bu özelliği pasif etmez ve ayrıca bir tane daha Recaptcha eklentisi daha yüklerseniz iletişim formlarınızdan size gönderilmeye çalışılan mesajlar gönderilemez, ziyaretçileriniz mesaj gönderilemedi hatası ile karşılaşır.

contact-form7-form-hatası

Ekran görüntüsünde olduğu gibi uygulamanın sekmeleri arasından bütünleştirmeyi tıklayın ve karşınıza gelen sayfadan reCAPTCHA bütünleştirmeyi ayarla kısmına girerek özelliği pasif edin.

Baktım ki çok verimli olmuyor sürekli bir çakışmalar problemler yaşatıyor bize, ömrümüz iletişim formu optimizasyonu ile geçmesin kararı aldım ve formu sitemden kaldırdım. Web sitemin iletişim kısmı; https://www.sametsahin.com.tr/iletisim/

Kişisel bloglar için konuşuyorum ulaşmak isteyen arkadaşlar maille daha güzel dertlerini ifade edebiliyorlar. Daha özgürce yazıyorlar 🙂

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Ezber Bozan Tasarımlar Yarışması 2021

0
ezber-bozan-tasarımlar-yarışması

Yarışma Hakkında Önemli Bilgiler

Yarışma Duyurusu: 17.01.2021
Başvuru Tarihleri: 17.01.2021 – 25.06.2021
Proje Son Teslim Tarihi: 25.06.2021
Ön Eleme Sonuçlarının Açıklanması: 09.07.2021
Ödül Töreni: İlan edilecektir.
Sergi: İlan edilecektir

YARIŞMA HAKKINDA

Teknolojik gelişmeler çerçevesinde mobilya imalatında kullanılan geleneksel malzemelere (ahşap, ahşap esaslı levhalar, metal, plastik, cam vb.) ilaveten tekstil (kumaş, varsa deri vb.) ve/veya doğal taş (Mermer-traverten, oniks, bazalt, granit, limra, andezit vb.) da kullanılarak estetik, fonksiyonel, ergonomik, üretilebilir, sürdürülebilir ve ihracat potansiyeli yüksek fütüristtik çalışma alanı mobilyalarının tasarlanmasını amaçlamaktadır.

 

ÖĞRENCİ

Yarışmanın öğrenci kategorisi, üniversitelerin Mimarlık, Mühendislik, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinin lisans veya yüksek lisans bölümleri, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliğinin lisans veya yüksek lisans bölümleri ile Mobilya ve Dekorasyon ön lisans programlarında öğrenim gören tüm öğrencilere açıktır. Öğrenciler yarışmaya ekip olarak katılım gerçekleştirebilir. Bir ekip en fazla 3 kişiden oluşabilir. Öğrenci kategorisinde ekip olarak katılacak her bir yarışmacının eğitimine devam ediyor olması gerekmektedir. Bu kategoride yer alan ekipte profesyonel katılımcı yer alamaz. Öğrenci kategorisi katılımında yaş sınırı bulunmamaktadır (18 yaşından küçük katılımcıların katılım belgeleri ayrıca velileri tarafından da imzalanmalıdır).

PROFESYONEL

Yarışmanın profesyonel kategorisi, üniversitelerin Mimarlık, Mühendislik, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinin lisans veya yüksek lisans bölümleri, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliğinin lisans veya yüksek lisans bölümleri ile Mobilya ve Dekorasyon ön lisans programlarından mezun olanlara açıktır. Profesyonel katılımcılar yarışmaya ekip olarak katılım gerçekleştirebilir. Bir ekip en fazla 3 kişiden oluşabilir. Yarışmanın “Profesyonel” kategorisinde ekip üyesi olarak katılacak yarışmacılardan her birinin lisans veya ön lisans programından mezun olmuş olması gerekmektedir. Profesyonel kategoride katılımcılar için yaş sınırı bulunmamaktadır. Profesyonel kategorisine başvuran ancak mezuniyet şartını sağlamayan adayların başvurusu geçerli sayılmayacaktır.

Akademisyen Jüri Listesi

Prof. Gülay HASDOĞAN
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Endüstriyel Tasarım Bölüm Başkanı

1985 yılında ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünden mezun oldu. Yüksek lisans derecesini ODTÜ Yapı Bilimleri Ana Bilim Dalından, Doktora derecesini Londra’da Central Saint Martin’s College of Art and Design’dan aldı. Kurucularından olduğu Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunda (ETMK) 1996-98 ve 2006-2010 yılları arasında Yönetim Kurulu Başkanlığı, 1998-2004 yılları arasında ODTÜ EÜTB Başkanlığı yaptı. 2008 ve 2010 yıllarında, Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödüllerinin geliştirilmesi ve değerlendirme sürecini koordine etti. Halen, ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümü Başkanıdır. TMMOB Mimarlar Odası Endüstriyel Tasarımcılar Komisyonu Başkanıdır. Tasarım araştırma yöntemleri dersini vermekte, ikinci sınıf endüstriyel tasarım stüdyosunu yönetmektedir. Türkiye’de endüstriyel tasarımın kurumsallaşması, tasarım eğitimi ve tasarımda kullanıcı modelleri ve senaryo kurma üzerine yayınları vardır.

Prof. Dr. Ahmet Zeki TURAN
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Endüstriyel Tasarım Bölüm Başkanı

Endüstriyel tasarım alanında lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini İstanbul Teknik Üniversitesi’nden aldı. Bu okulda asistanlık yaptı. Halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi öğretim üyesidir ve endüstriyel tasarım bölüm başkanlığı görevini sürdürmektedir. Tasarımda değer, duygu, anlam, düşünce, varlık ve bazı başka konuları çalışmaktadır.

Prof. Dr. Şebnem Timur
İstanbul Teknik Üniversitesi
Endüstriyel Tasarım Bölüm Başkanı

Şebnem Timur, 1974 yılında Ankara’da doğdu. ODTÜ, Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden 1994 yılında lisans, Bilkent Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü’nden 1996’da yüksek lisans ve 2001 yılında doktora derecelerini aldı. 1995-2002 yılları arasında ODTÜ EÜTB’de araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2002 yılında University College London, Antropoloji Bölümü’nde maddi kültür üzerine doktora sonrası araştırma yapmak üzere Londra’da bulundu. 2003 yılından beri İTÜ, Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans, yüksek lisans ve doktora seviyelerinde eğitime katkı sağlamakta ve lisansüstü tez danışmanlığı yapmaktadır. Mesleki çalışma ve akademik araştırma konuları; endüstriyel tasarım, grafik tasarım, tasarım kuramları, tasarım yöntemleri, tasarımda anlambilim ve göstergebilim, maddi ve görsel kültür çalışmaları, etnografi ve kültürel olgular olarak “nesne”ler üzerine odaklanmaktadır.      

Doç. Dr. Selçuk DEMİRCİ
Ege Üniversitesi
Mobilya ve Dekorasyon Bölümü

1995 yılında Gazi Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Gazi Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Ana Bilim Dalı’ndan aldı. 1995-2003 yılları arasında Gazi Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Doktora çalışması kapsamında Türkiye’nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren 700’ün üzerinde mobilya firmasında incelemeler yaptı. 2004 yılında Ege Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Bölümü’nde göreve başladı. Doçentlik unvanını iç mimarlık alanında aldı. Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescilli çok sayıda özgün mobilya ve grafik tasarımına sahiptir. Ege Bölgesinde çok sayıda mobilya firmasına tasarım ve üretim konusunda destek verdi. Birçok mobilya ve tasarım yarışmasında jüri üyeliği yaptı. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından onaylı; “A” sınıfı iş güvenliği uzmanlığı belgesine ve işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici belgesine sahiptir. İzmir Bölge Bilirkişi Kuruluna bağlı olarak fikri sınai hukuk mahkemesinde mobilya tasarımları konusunda, diğer mahkemelerde ise mobilya imalatı konusunda bilirkişilik yapmaktadır. Mobilyada fikri ve sınai haklar, tüketici kanunu ve iş güvenliği konularında uluslararası kitap ve kitap bölümleri vardır. Ege Üniversitesinin çeşitli bölümlerinde mobilya tasarımı, mobilya tarihi, moda tasarımı, tasarım hukuku ve iş güvenliği konularında ders vermektedir. Akademik olarak da; mobilya tasarımı, mobilya imalatı, mobilya mukavemeti ve tasarım hukuku konularında çalışmalarını yürütmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi A. Can ÖZCAN
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

Can Özcan lisans derecesini ODTÜ Endüstri Tasarımı Bölümünden 1988 yılında aldı. Yüksek lisansını 1991’de, doktorasını ise 1996’da Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamladı. 1990 yılından itibaren araştırma görevlisi olarak çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi’ndeki görevinden 1996 yılında ayrıldı ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünün kurucu kadrosu içinde yer aldı. A. Can Özcan, 2004 yılından bugüne kuruluş hazırlıkları aşamalarında da yer aldığı İEÜ, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesine, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü başkanlığı görevini sürdürmektedir.

Ürün tasarımından grafik tasarımına kadar pek çok alanda profesyonel tasarımları bulunan Dr. Özcan lisans düzeyinde pekçok yerli ve yabancı üniversitede proje, metod, ve sistem uygulamaları ile malzeme/üretim teknolojileri ile ilgili dersleri, lisans üstü düzeyde de ileri ürün geliştirme, tasarım yönetimi, ve tasarım evrimi derslerini vermektedir. Aralarında gıdadan ambalaj ve iklimlendirme sistemlerine ve mobilyaya dek uzanan pekçok sektörle  üniversite-sanayii işbirliğine dayalı tasarım projesi gerçekleştirmekte olan Dr. Özcan’ın yurt içi ve yurt dışında basılmış çok sayıda bilimsel araştırması, sunumu ile tasarım ödülleri de bulunmaktadır.

ETMK Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun da kuruluşundan bu yana içinde aktif olarak yer almış olan Dr Özcan, Izmir Ekonomi Universitesi Tasarım Araştırma ve Uygulama Merkezi EKOTAM’ın da yöneticiliğini de sürdürmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Tolga BENLİ
Yaşar Üniversitesi
Endüstriyel Tasarım Bölümü

Tolga Benli kısa özgeçmiş;

Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Lisans eğitimi sonrasında, Milli Eğitim Bakanlığı bursu ile ABD’ nin Wisconsin Üniversitesi Tasarım Fakültesi Mobilya Tasarımı Bölümü’nde Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlik eğitimlerini tamamlayan Dr. Öğr. Üyesi Tolga Benli, Marmara Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olarak başladığı akademik hayatına, Oklahoma State Üniversitesi ve Purdue Üniversitelerinde Öğretim Üyesi olarak devam etmiştir.

Amerika Birlesik Devletlerindeki çeşitli üniversitelerde bulunduğu süreçte Sam Maloof, Thomas Loeser, Wendy Maruyama, Gail Fredell, Stephen Proctor gibi alanında çok tanınmış mobilya sanatçı ve tasarımcılarıyla takım çalışmalarında yer alması kariyer gelişimi için eşsiz bir fırsat olmuştur.

Endüstriyel tasarım, Mobilya Tasarımı ve İç mimarlık ve Mekân tasarımı üzerine faaliyet gösteren firmalar ile çalışmalar yürüten Tolga Benli’ nin tasarımları, kişisel ve grup olarak yurtiçi ve yurt dışı sergilerde de yer almıştır.

Ekibi ile sadece Mobilya alanı ile sınırlı kalmayıp farklı sektörlerde yer alan firmaların Tasarım ve  Ar-ge merkezleri ile ortak Araştırma Projelerine danışmanlık hizmeti veren Dr. Öğr. üyesi Tolga Benli, halen Yaşar Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi / Endüstriyel Tasarım Bölüm Başkanlığı ve Yaşar Üniversitesi Tasarım, Araştırma ve Uygulama Merkez -YÜTAM Müdürlüğü görevlerini sürdürmektedir.

Öğr. Gör. Yankı GÖKTEPE
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Endüstriyel Tasarım Bölümü

Orta öğrenimini ‘’International School of Naples’’ İtalya’da tamamladı.Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Bölümünden mezun olan Yankı Göktepe, daha sonra yüksek  lisans tezini İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünde ambalaj tasarımı üzerine tamamladı.Aynı bölümde prototip atölyesinde uzmanlık yapdı ve halen bölümde öğretim görevliliği yapmaktadır.Bilgisayar destekli tasarım, çizim teknikleri ve mobilya tasarımı konularında dersler vermektedir. Nosyon tasarım ve inovasyon firmasının kurucusudur.Firmalara tasarlamış olduğu koleksiyonlar ile uluslararası fuarlarda tasarımları sergilenmiştir.Farklı bakış açılarını biraraya getirerek sentez oluşturan Yankı Göktepe, yaşama değer katan ve farklılık yaratan ürünler tasarlamaktadır.Zıtlıkları dengeli ve tutarlı bir bütünlük içinde değerlendirerek heykelsi formlar yansıtmaktadır.

Ödül

Nakdi Ödüller

  • ÖĞRENCİ Birinci: 15.000 TL
  • İkinci: 10.000 TL
  • Üçüncü: 5.000 TL
  • EİB Özel Ödülü (3 Adet): 3.000 TL
  • Mansiyon Ödülü (4 Adet): 2.000 TL
  • PROFESYONEL Birinci: 30.000 TL
  • İkinci: 20.000 TL Üçüncü: 15.000 TL
  • EİB Özel Ödülü (3 Adet): 5.000 TL

 

Yurtdışı Fuar Katılımı

*Profesyonel ve öğrenci kategorilerinde birincilik ödülü alan yarışmacılar (grup katılımı durumunda grup üyelerinin ortak mutabakatıyla temsilci olarak bir kişi) para ödüllerinin yanı sıra masrafları EİB tarafından karşılanmak üzere uluslararası fuarlara götürülebilecektir. (Birincilerin gidemediği durumlarda ikinci ve üçüncü yarışmacılar götürülebilecektir.) * Bu ödülün verilmesi EİB’in takdir yetkisinde oluphangi fuara katılım sağlanacağı, hangi tarihlerde gidileceği münhasıran EİB tarafından belirlenecektir. Yarışmacılar yurtdışı fuara katılım sağlanmadığı yahut tarihlerin uygun olmadığı gibi gerekçelerle ödülün parasal karşılığının verilmesi de dâhil hiçbir talep hakkına sahip olmadıklarını peşinen kabul ederler.

Yarışma katılım için web site: ezberbozantasarimlar.org

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Netflix Film Önerisi DICK JOHNSON IS DEAD

0
dick-johnson-dead-ölmedi

Her Cuma film arayışımdan sonra hoşuma giden içerikleri sizlerle paylaşıyorum. Amacım kaliteli içeriklere benim gibi zaman harcamadan ulaşabilmeniz. Öyle görünüyor ki herkes bu durumdan memnun…

Filmimizin adı Dick Johnson is dead ve karakterimizin adı Dick Johnson. Dick Johnson belkide NY (New York) da en sevilen büyük baba. Ancak O 86 yaşında ve ömrünün son anlarını yaşayan emekli bir psikiyatrist. Psikiyatristin Kirsten Johnson isminde yönetmen bir kızı var.

Bir parantez açarak Psikiyatrist ile Psikolog arasında ki farkı kısaca özet gireceğim. Psikiyatrist: Tıp fakültesinden ilgili alanda mezun olan uzman doktorlara denir. Bu sebep ilaç yazabilir ve ilaç ile tedavi yöntemi uygulayabilirler. Psikolog: lisans eğitimlerini 4 senelik psikoloji programında tamamlar ve ardından yüksek lisanslarını yaparak uzmanlaşırlar.

Yönetmen Kirsten Johnson, filmin başrolü Dick’in kızı ve Kirsten rüyasında tabutta bir adamın oturup “ben dick johnson’ım ve henüz ölmedim.” görüp ilham alıyor. Bu fikrini psikiyatrist babasına sunarken, “baba, ya seni gerçekten ölene kadar defalarca öldürdüğümüz bir film yapsak?” demiş ve babası da gülerek bunu onaylamış. Sonunda da 2020 sundance film festivali’nde kurgu dışı hikaye anlatımında inovasyon için jüri özel ödülü kazanan bu film ortaya çıkmış.

Kaynak: dickjohnsonisdead.com

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Marmomac 2021 Fuarı Ne Zaman

0
izmir mermer fuarı taşpınar

Marmomac 2021 Fuarı Ne Zaman

İtalya’da düzenlenecek olan Marmomac fuarına, 29 eylül-2 Ekim tarihlerinde İmib ile birlikte milli katılım kapsamında dahil olabilirsiniz.

Marmomac 2021 International Exhibition of Stone Design and Technology Fair

Milli katılım yapacağınız fuara m2 başına 400 euro ödemelisiniz. 400 euro/m2 fiyata dahil olanlar;

  • Yer kirası,
  • Stant konstrüksiyonu,
  • Genel tanıtım giderleri,
  • Teşhir edilecek ürünlerin nakliyesi dir.

Fuar T.C. Ticaret Bakanlığı’nın 2017/4 sayılı Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine ilişkin karar kapsamında Bakanlık tarafından belirlenecek bedel üzerinden 140.000 TL’ye kadar desteklenebilecektir. Ayrıca, aynı karar uyarınca fuarın prestijli fuarlar kapsamına girmesi durumunda azami destek tutarı, fuara prestijli fuar kapsamında katılmak isteyen üyelerimiz için 472.000 TL’ye yükselecektir. Destek başvurusu aşamasında tüm katılımcıların DYS’ye kayıt yaptırmış olmaları zorunludur.* 

Avans ödemesi için İmib hesabına 100 euro m2 başı ödeme yapılması ve 15 Mart’a kadar dekontların canan.caglayan@immib.org.tr bu maile gönderilmesi gerekmektedir.

Başvuru form linkinin değişme ihtimaline karşılık burada link paylaşmayacağım. Daha fazla detay için birliğin sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

WordPress Html Indeks İçindekiler Oluştur

0
wordpress_menü_ekleme_sorunu

Blog yazarken nelere dikkat ederek okunabilirliğinizi ve buna paralel seo puanınızı olumlu etkileyecek wordpress içindekiler / indeks oluşturma detayındı çok kısa yazacağım.

Bunun için yazılım kullanarak uygulama kasmanıza gerek yok aşağıda ki şekilde kodları kullanmanız yeterli.

İçindekiler başlıklarını hemen altta yer alan örnekler gibi yazınız.

<a href=”#1″>Peşin ödeme</a>
<a href=”#2″>Açık hesap yöntemi</a>
<a href=”#3″>Konsinyasyon</a>
<a href=”#4″>Mal mukabili ödeme</a>
<a href=”#5″>Vesaik mukabili ödeme</a>
<a href=”#6″>Akreditif</a>

 

Yazınızda tıkladığınızda sayfanın gideceği başlığı alttaki gibi yazıyorsunuz.

<a name=”3″></a></p>
<h3>Dış Ticarette Konsinyasyon ve Müşterik Hesap Ödeme Yöntemi Nedir?

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Hızlı Motosikletler Top 10

0
en-hızlı-motosiklet-AGUSTA

Motosiklet tecrübesi olmayan bir vatandaşım fakat bir çoğunuzda olduğu gibi benimde altıma şuan bir motosiklet verseler onlarca kilometre tek teker üstünde gidebilecek, enteresan bir özgüven ve ilgi var bu motorlu canavarlara karşı…

Bloğumuzun konusu dışında kalan bu yazıyı paylaşırken çok heyecanlı olduğumu bilmenizi isterim. Birkaç yabancı ve yerli web site incelenerek hazırlanmış bu yazıda ki motosikletler eminim çok ilginizi çekecek 🙂

Canavarlar Top 10

10. DUCATI 900SS (221 KM / H)

DUCATI-900SS-motosiklet

Ducati 900SS, ilk kez 1988 yılında severleri ile buluştu. Ducati İtalyan bir marka olduğundan dolayı ilk kez italya sokaklarında görülen bu hız canavarı saatte 221 km./sa. hıza ulaşabilmektedir. İsminde yer alan SS kısaltması Super Sport anlamını taşır. İki valfli ve dört zamanlı bir motora sahip olan Ducati 900SS 904 c3 motoru mükemmel bir hava soğutma sistemine sahiptir.

9. LAVERDA JOTA 1000CC (225 KM / H)

LAVERDA-JOTA-1000CC-motorsiklet

Laverda Jota’ya resimden ilk baktığınızda çocukluğunuzda babalarınızın sıklıkla kısa mesafe seyahatlerde kullandığı mobiletler aklınıza gelmesin! Bu makine tam bir hız canavarı…Saatte 225 km. hıza ulaşan bu nostaji tam tamına 90 beygir gücüne sahip.

 

8. MV AGUSTA 832 MONZA (231 KM / H)

MV-AGUSTA-832-MONZA-motosiklet

Monza’yı ilk gördüğümde üstünde hayalet sürücüyü hayal ettim. Eminim bu motora çok yakışırdı. Bu yakışıklı 1978 yılında motor severlerle buluşturuldu. 837 c3 motoru bulunan yakışıklı 105 beygir ile saatte 231 km. hız yapmaktadır.

 

7. HONDA VF1000R (240 KM / H)

HONDA-VF1000R-motosiklet

Motosiklet dendiği zaman benim gibi mevzuya uzak acemilerin dahi aklına gelen ilk marka Japon üretimi Honda olacaktır kuşkusuz. 1984 yılında ilk kez üretilmeye başlanan bu popüler tür o zamanların en hızlısıydı ve 240 km./sa. seviyelerine ulaşmakta.

 

6.KAWASAKI NINJA GPZ900R (255 KM / H)

KAWASAKI-NINJA-GPZ900R-motosiklet

Kawasaaaakiiii en hızlı ve en güvenilir model olması ile birlikte 2003 yılına kadar en çok satılan motosikletlerin zirvesinde yer aldı. Ninja sıvı soğutmalı 16 valfli motor sistemi ile saatte 255 km. hızlara ulaşmaktaydı. Açıkçası Honda’nın tasarımını daha çok beğendim fakat büyük çoğunluk o zamanlar tam aksini düşünmüş şüphesiz :S

5. BIMOTA YB6 EXUP (270 KM / H)

BIMOTA-YB6-EXUP-motosiklet

Japon ve İtalyan ortaklığı ile 1989 yılında üretilen yakışıklıya İtalyan eli değdiği bariz. 1003 CC lik güce sahip olan 145 beygir gücü ile 270 km./sa. hızlara ulaşmaktadır. 

 

4. KAWASAKI NINJA ZX-11 (272 KM / H)

KAWASAKI-NINJA-ZX-11

O bir efsane! Hızı ve renkleri ile gerçek bir Ninja karşınızda ve bu Ninja dünyanın büyük bir kısmı tarafından Ninja ZZ-R1100 olarak bilinmekte. 145 hp gücüne sahip motoru ile saatte 272 km./sa. hıza ulaşması onu 6 yıl boyunca zirvede tuttu. Her emekli gibi o da artık gençlere yerini bıraktı.

 

3. HONDA CBR1100XX SUPER BLACKBIRD (290 KM / H)

HONDA-CBR1100XX-SUPER-BLACKBIRD-motosiklet

Bronz atlı prens olmak isteyenlerin motosikleti Honda CBR1100XX 1996 da sevenleri ile buluşturuldu. 153 beygir, 6 vitesli canavar 290 km./sa. hızlara ulaşarak sürücülerinden daha çok rüzgarını hissedenlere woww 🙂 dedirtmekte. Blackbird piyasada halen daha büyük ilgi görüyor ve güvenilir bir motor olarak bilinmektedir.

2. SUZUKI HAYABUSA (305 KM / H)

SUZUKI-HAYABUSA-motosiklet

İlk kez üniversitede bir arkadaşımdan duyduğum bu motosikletin ismini bile söylemek bana heyecan veriyordu. “HAYABUSA”

Güçlü tasarımı ve güven vermeyen duruşu bana Belçika Mavisi cinsi sığırları anımsatıyor. 

176 beygir gücüne sahip olan canavar saatte 305 km. hızlara ulaşabilmekte.

1.MV AGUSTA F4 R 312 (320 KM / H)

en-hızlı-motosiklet-AGUSTA MV-AGUSTA-F4-R-312-motosiklet-1 MV-AGUSTA-F4-R-312-motosiklet-3

Nihayet Top Listemizin 1. si AGUSTA’ ya sıra geldi. İtalyan motor üreticisi MV tarafından üretilen Agusta tam bir canavar. 183 hp. gücünde sahip bir motoru olan canavar saatte 320 km. hızlara ulaşabilmektedir. 

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Mermer Dekor Obje ve Mozaik Tablo

0
doityourself_marble_kitchen

Mermerin renkleri ve mermer damarlarının doğal hareketlerinden dolayı modası geçen bir mermer obje, mermer dekor, mozaik tablo olmaz. Görünüşünü ne kadar sevsekte doğal taşın uygulaması bazen pratik olmayabilir. Fakat bu durum mermerin mutfak ve banyoların dışında kullanılmasının yasak olduğu anlamını taşımaz 🙂

Söz konusu iç mekan güzelleştirme olduğunda mermer bir çok farklı rengi ve deseni ile tekrar tasarlanıyor objelere dönüştürülüyor ve evin her köşesinde kullanılabiliyor.

Ev dizayn güncellemelerinizde ve yeni kurgularınızda mermerin sofistike gücünden istifade edin ve ondan yararlanın. Çünkü onlar evinizin her odasına doğal görünüş ve lüks bir zarafet katabilir.

doityourself_marble_kitchen

marble-serving-table-board

mimar-sinan-mermer-tablo

el-yapımı-mermer-mozaik

Gördüğünüz üzere doğal taş ile yapılmış obje ve sanatsal ürünler evinizin odalarına ruh kazandıracaktır.

Güncelleme: Objeler, tablolar ve mozaik mermer ürünleri ile ilgili sorduğunuz sorularınıza vakit buldukça cevap vermeye çalışıyorum. Nereden nasıl tedarik edebiliriz? ile nasıl yapabiliriz? sorularını çok alıyorum. Dönüş yapamadığım ziyaretçilere en kısa sürede cevap yazacağımı belirtmeliyim sanırım 🙂 

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Dış Ticarette Ödeme Şekilleri

1
hedefimiz ihracat samet şahin

Dış Ticarette Ödeme Şekilleri

İhracat sorun yaşamadığınız sürece çok kolay bir süreçtir. Fakat en ufak bir pürüzde ihracata konu olan tüm vesaikler didik didik edilir…İşini bilerek yapan ve bilinçsizce yapan firmalar arasında ki fark, işte o zaman gün yüzüne çıkar. Özümsenmeden, hakim olmadan yapılan ne ihracatlar yapılıyor ülkemizde. Her sene bunların yol açtığı maddi ve zamandan kayıplar ölçülemeyecek derecede büyük. Literatüründe Ex-work den başka teslim şekli olayan firmalar, birbirinden farklı 3000 tane operasyonda aynı teslim şekli ile; fabrikadan teslim etmiş, limana teslim etmiş, müşterinin kapısına teslim etmiş vs. Operasyonlar farklı fakat teslim şekilleri tıpkısının aynısı. Fakat ihracat oluyor mu oluyor…Sonucu gereksiz yere karşılaşılan ekstra navlun masrafları ve zaman kayıpları ile müşteri gözünde oluşan acemi imajı…

Aşağıda ödeme şekilleri ile ilgili genel bilgilere yer verdim. Her operasyonun kendine özgü aksiyonları var. Müşteriye, bölgeye, ürüne özetle risklere karşı değişkenlik gösteren bu işleyişler için yaptığınız ihracatın mantığı kavramalı ve ruhuna hakim olmalısınız. Zor değil, okuyun örnekleri inceleyin, dünyadan haberler edinin, global göndericilerle arayı sıkı tutun…

<< İÇİNDEKİLER / INDEKS >>

Dış Ticarette Peşin Ödeme Nedir?

İngilizce yazışmalarda cash in advance ya da cash before delivery olarak ifade edilmektedir.

  • İthalatçının/müşterinin malı teslim almadan evvel mal bedelini ödemesine peşin ödeme denir.
  • Birbirini çok iyi tanıyan alıcı ve satıcılar arasında gerçekleşmelidir, çünkü alıcı için risklidir.
  • Satıcının riski yoktur. Satıcı / ihracatçı açısından en uygun ödeme yöntemidir.
  • Malların sevkinin gecikmemesi için cezai yaptırımlı uluslar arası sözleşme yapılmalıdır.
  • İhracatçı açısından peşin ödeme, ihraç mallarını üretmek hazırlamak ve sevk etmek için bir ön finansman sağlar.
  • Alıcı açısından peşin ödemenin avantajı ise peşin ödeme iskontolarının yüksekliğidir.


Dış Ticarette Açık Hesap Yöntemi Nedir?

İngilizce yazışmalarda open account olarak ifade edilmektedir.

  • Açık hesap(cari hesap) yöntemi peşin ödeme yönteminin tersidir.
  • İhracatçının malın bedelini tahsil etmeden/almadan malı göndermesine açık hesap ödeme/cari hesap ödeme denir.
  • Birbirini çok iyi tanıyan alıcı ve satıcılar arasında gerçekleşmelidir, çünkü satıcı için risklidir.
  • Alıcının riski yoktur. Alıcı / ithalatçı açısından en uygun ödeme yöntemidir.
  • Ödemenin gecikmemesi için cezai yaptırımlı uluslar arası sözleşme yapılmalıdır.
  • İthalatçı bazen malları iç piyasasında sattıktan sonra malın bedelini yollayabilir.
  • Şirketlerin yurt dışı acenta ve şubelerine yaptıkları satışlarda tercih edilir.

Dış Ticarette Konsinyasyon ve Müşterik Hesap Ödeme Yöntemi Nedir?

İleri bir tarihte satılmak üzere dış alıcılara, komisyonculara ya da dış ülkelerdeki şube ve temsilciliklere emaneten mal gönderilmesi durumunda mal satıldıktan sonra ki yapılacak ödemelere verilen isimdir. 

İngilizce yazışmalarda consignments – join account olarak ifade edilmektedir.

  • Malların komisyoncuya gönderilme ile malların mülkiyeti değil, sadece zilyetliği devredilmiş olmaktadır.
  • Konsinye malı satmak üzere teslim alan işletmenin stoklarında da mülkiyeti kendisine ait olmayan mallar olacağından bu işletmenin de konsinye malları nazım hesaplarda takip etmesi gerekir.
  • Satılmak üzere gönderilen malları teslim alan ilgili kişi veya kuruluşlar malı rayiç değerinden satarlar komisyon vb. giderleri satış gelirinden düşerek kalan tutarı yetkili banka aracılığı ile döviz cinsinden ihracatçıya yollarlar.
  • Satışta kesinlik olmaması nedeniyle risk ihracatçıya aittir.
  • Konsinye satışların riski nedeniyle, bu satışları kısmen garanti altına alan diğer bir satış şekli de uygulanabilir: müşterek hesap
  • Bu şekilde yapılan konsinye satışta, konsinyatör tarafından ihracatçıya asgari bir satış fiyatı garanti edilmektedir.
  • Bu fiyatla satış fiyatı arasındaki farkın giderler düşüldükten sonra kalan kısmı ihracatçı ile alıcı (konsinyatör) arasında paylaşılır.

Dış Ticarette Mal Mukabili Ödeme Yöntemi Nedir?

İngilizce yazışmalarda cash against goods olarak ifade edilmektedir.

  • İhracatçı herhangi bir ödeme almadan veya bir poliçe tanzim etmeden malları ithalatçıya gönderir.
  • Mal bedeli sözleşmede belirlenen ileriki bir tarihte veya mallar satıldıktan sonra ödenir.
  • Risk ihracatçı üzerindedir.
  • İthalatçının çok iyi tanınması ona güvenilmesi veya bir banka garantisi ile güvence sağlanması gerekir.

Dış Ticarette Vesaik Mukabili Ödeme Yöntemi Nedir?

İngilizce yazışmalarda cash against documents-documentary collection olarak ifade edilmektedir.

Ticari işlemlerde tahsile verilecek iki tür vesika vardır:

1. Kıymetli evraklar 2. Ticari evraklar.

Kıymetli evrak: Poliçe, senet, çek, ödeme makbuzu vb. evraklar
Ticari evrak: Fatura, malların sevk belgeleri vb. evraklar

  • İhracatçı malları göndererek ithalatçı üzerine bir poliçe çekerek sevk ettiği mallara ait belgeleri buna ekler. Bu vesikalı poliçeyi kendi bankasının aracığı ile ithalatçının bankasına gönderir.
  • Satıcının bankaya vereceği tahsil emrinde, malın teslim alınmasını sağlayacak belgeler ya “görüldüğünde ödenmesi ya da “poliçenin kabul edilmesi” karşılığında verilir.
  • Poliçe “görüldüğünde ödemeli” ise, sevk belgeleri ithalatçıya ancak ödemeyi yaptığı taktirde teslim edilir. İthalatçı ilgili belgeleri nakliye firmasına ibraz ettiğinde malları çekebilir.
  • “ticari kabul” ise belgeler alıcıya, adına çekilen poliçedeki bedeli ödeyeceğine dair kabul
    alındıktan sonra teslim edilir. Alıcı poliçenin arkasına “kabul edilmiştir” yazarak, imzalar. Muhabir banka bunu saklayarak vadesi geldiğinde tahsil eder.
  • İthalatçı tarafından kabul edilmiş bir poliçe açıkça bir borcun hukuki delilidir. Ödenmemesi durumunda ithalatçı açısından uluslararası piyasada itibar kaybıdır. İhracatçı ödememe riskine karşı bir bankanın garanti (aval) vermesini talep edebilir.

Dış Ticarette Akreditifle Ödeme Yöntemi Nedir?

İngilizce yazışmalarda L/C ya da Letter of Credit olarak ifade edilmektedir.

  • Akreditif ithalatçının talebine dayanarak bir banka tarafından ihracatçıya verilen, belirli şartların yerine getirilmesi koşuluyla sattığı mal ve hizmetlerin bedelini ödeyeceğini garanti eden bir taahhüttür.
  • Bu şartlar genelde malların sevk edildiğini gösteren vesaikin ibrazıdır.
  • Akreditif ithalatçının bankası tarafından başlatılır/açılır.
  • Akreditif koşulları küşat mektubu adı verilen bir belge ile ihracatçının bankasına bildirilir.
  • İhracatçı sevkiyatı yapıp, akreditifte belirtilen koşulları yerine getirerek, vesaiki bankaya ibraz ettiğinde mal bedelini tahsil eder.

Örnek Akreditif Mektubu Anlama Okuma yazısını okumak için tıklayınız

Kaynak: https://debis.deu.edu.tr/userweb/dilek.seymen/dosyalar/odeme%20yontemleri.pdf

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Man of Marble “Sin” Film

0
man-of-marble-sin-michelangelo

Rus yönetmen Andrei’nin son zamanlarda yaptığı bir iki filmden biri olan, uzun metrajlı Michelangelo biosu olanı ki onun ismi “Sin” Mermere şekil veren adam olarak bilinen yapıt, Michelangelo’yu anlatmaktadır. İlk cümlemde de bahsettiğim gibi filmin yönetmenliğini Andrei Konchalovsky yapmaktadır. İyi bir mermer eksperti olan Michelangelo’nun hayatından bir kesiti filme konu edilmiştir. Ressam, heykeltraş, mimar ve şair olan Michelangelo Buonarroti heykel yapıtlarını yapmadan önce Carrara’daki taş ocaklarına giderek kullanacağı mermeri bizzat seçer ve eserinde kullanır. Mechelangelo’yu, Alberto Testone oynamakta ve Michelangelo’ya bu denli benzetilmiş olmasından dolayı yönetmen ve ekibi alkışlanmayı hak etmiştir.

sin--film-marble-carrara
A scene from Andrei Konchalovsky’s “Sin.”Credit…Corinth Films

Rus ve İtalyan Yapımı Film: Sin

Rus ve italyan yapımı olan “Sin” Man of Marble filmi, yine aynı yönetmene ait olan Dear Comrades! filmi ile kıyaslandığında daha vasat olduğu ile ilgili yorumlar imdb sayfalarında yapılmıştır…

Mermer dendiğinde zamana bir es verip birkaç kelam etmeyi ve yazmayı seven ben, Man of Marble’den haberdar olur olmaz “insanlara bundan bahsetmeliyim” dedim. Mermer işleme teknolojilerinde ve pazarlamasında bir uzman olarak ben, bu filmin birçok mermer yatırımcısı arkadaşımın dikkatini ve ilgisini çekeceğinden çok eminim. Özellikle sektöre ruh veren mimar arkadaşların bu filmi beğeni ile izleyeceğinden şüphem yok…

man-of-marble-michelangelo
A scene from Andrei Konchalovsky’s “Sin.”Credit…Corinth Films

Ben heykeli yapmıyorum, sadece mermeri gereksiz taraflarından ayırıyorum, ve içinden o heykel doğuyor.” diyen Michelangelo’nun, Papa II.Julius’un mezarında çalıştığı dönemleri de anlatan film bir mücadeleyi tasvir ediyor.

Michelangelo baş döndüren Carrara taş ocağındaki binlerce alternatif arasından en ideal bloğu nasıl seçiyor ve insanların hayatına rağmen onu nasıl taşıttırıyor bunu göreceksiniz. Hırs, azim ve tutkunun yaşandığı bu anlar size heyecan verecek.

Büyük iş makinelerinin ve taşıyıcı kamyonların olmadığı eski çağlarda bir heykeli yapabilmenin aslında nelere mal olduğunu göreceksiniz. Sanat o çağlarda mı acaba daha değerliydi? Sanata ulaşmak kolaylaştıkça acaba değersizleşiyor mu? Michelangelo ‘ nun gösterdiği tutku, heyecan ve fedakarlığın milyonda birini gösterebilen insanlar günümüz dünyasında mevcut mu? bu soruları soracak ve varsa onları tanımak istiyorum! diye söyleneceksiniz…

antik-çağlarda-mermer-ocak
A scene from Andrei Konchalovsky’s “Sin.”Credit…Corinth Films

carrara-marble-quarry-ocak
A scene from Andrei Konchalovsky’s “Sin.”Credit…Corinth Films

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Momentum Mermer Granit Plaka Cila İnceleme

0
granite-marble-polishing-machine-momentum

Afyon Kocatepe Üniversitesi Doğaltaş Araştırma ve Uygulama Merkezi bünyesinde hazırlanan Mermer Parlatma Sürecinde Bant Hızının Yüzey Kalitesine Etkisinin Araştırılması konulu makalede “Bant hızının artırılması sonucunda elde edilen parlaklık değerlerinde düşmeler olduğu gözlemlenmiştir” bilimsel sonucu 2014 senesinde uluslararası bir dergide yayınlanmıştır. Sektörümüzde buna benzer akademik ve pratik bilgiler hep olmuş ve günün şartlarında kesin doğru olarak kabul edilmiştir. Bilimsel sonuçların büyük bir bölümü zaman içerisinde bilimin yeni sonuçlarına ve doğrularına yerini devretmiştir. Toksel firmasının geliştirdiği Momentum® plaka cila sistemi bu noktada güzel bir örnektir.

granite-marble-polishing-machine-momentum

[Momentum® plaka cila makinesi fotoğrafı]

Momentum® mermer granit plaka cila ile birlikte, “bant hızının arttırılması yüzey kalite değerlerinin düşüşüne neden olmaktadır” gibi bir çıkarım tartışılır bir hal almıştır. Ülkemizde yalnızca Momentum® a ait özellikler olan köprüsüz bir şekilde kafaları gezdirebilme, kafaları farklı hızlarda çalıştırabilme kabiliyetleri, bazı bilimsel makalelerin güncellenmesi gerekliliğini ortaya koymuştur.

Makaleye ve piyasa bilinenlerine göre, plaka cila makinenizin bant hızını arttırırsanız cila kaliteniz düşer, azaltırsanız üretim miktarınız azalır. Bu deyiş köprülü klasik sistemler baz alınarak ifade edilmiş bir söylemdir. Söylemlerimizi ve piyasa bilinenlerini değiştirecek Momentum® plaka cila sayesinde, yüksek cila kalitesinde ürünlerinizi daha yüksek hızlarda üretebilirsiniz.

Literatüre esnek bir değer katan Momentum® un, yeni dizayn edilerek üretilmiş olan cila kafaları, hız artışına müsait bir sistemle tasarlanmış ve kafaları taşıyan klasik hantal köprü tarihe karışmıştır. Köprülü klasik sistemlere nazaran 10 kat daha hafif kafa sistemiyle dizayn edilmiş Momentum® plaka cila sistemi yeni bir buluştur ve patentle korunmaktadır.

Mermer ve Granit Cilalama Nasıl Olur?

Cila kafalarının altında daha yavaş ilerleyen mermer/granit plakalarının üzerinde hareket eden silim kafaları, aşındırıcılar yardımıyla sırasıyla bir önceki kafanın bıraktığı çizikleri azaltır ve böylelikle cila işlemi gerçekleşmiş olur.

Pratikte ve teorikte bilinen bir gerçek vardır ki, taş üzerinde abrasiv ile ne kadar uzun süre temasla gezerseniz, doğal taş maksimum ölçüde cila kalitesine ulaşır. Momentum® kafalarının ileri-geri hızlı hareketleri, üreticiye maksimum düzeyde cila kalitesine ulaşabilme imkanı sağlar. Bunun yanında enerji tasarrufu ve fazladan üretim de…

momentum-plaka-cila-makinesi

[Yeni sistem Momentum® Plaka Cila köprü fotoğrafı]

Yatırım Maliyetlerinde Avantajlı

Bilindiği üzere abrasiv parlatıcılar küçük numaradan büyük numaraya doğru sıralanarak silim kafalarına takılır. Büyük numaralı yani hassas işleme yapan aşındırıcıların fazlalığı cila kalitesini olumlu etkileyen faktörlerin başında gelir ve köprülü eski cila sistemlerinde cila kalitesini arttırmak için kafa sayısını arttırmanız gerekmektedir. İlintili olarak artan her kafa ekstra ağırlığa ve hassasiyet kaybına yol açmakla birlikte, fazladan enerji tüketimine, yatırım maliyetine ve fabrika alanından gereksiz işgale neden olur.

Momentum® plaka cila sisteminde ise, abrasiv numaralarına göre istediğiniz kafa grubunu gerekli gördüğünüz maksimum hızlarda çalıştırabilirsiniz. Yani büyük numaralı hassas işleme yapan abrasivlerin takılı olduğu kafaların hızını maks. seviyede arttırarak kafanın plaka yüzeyinde gezme hareketini de birim zamanda arttırmış olur ve bir önceki kafanın bıraktığı çizikleri tamamen ortadan kaldırabilirsiniz. 

Örneklersek 20 kafa eski sistem plaka cila makinelerinden alabileceğiniz cila kalitesinden daha kaliteli yüzeyleri 16 kafalı Momentum® plaka cila makinesinden alabilirsiniz. Üstelik üretim miktarınız %30-40 lara varan seviyelerde de artış gösterir. Bu durum size fabrika alanı ve yüksek yatırım maliyetleri konularında avantaj sağlamakla birlikte daha fazla ve daha kaliteli ürün üretebilme imkanını tanır.

granite-marble-polisher

[Eski sistem köprülü plaka cila makinesi köprü fotoğrafı]

Momentum® Özel Tasarım Kafa Sisteminin Sunduğu Avantajlar

  •  %100 hızlarda 77-80 metre/dk hızla çalışan kafa git-gel hızı ile daha yüksek cila kalitesi,
  • Hızlı kafa git-gel sayesinde band hızını arttırarak miktarını katlayabilme,
  • Üretim durdurmadan kafa bakımlarını yapabilme,
  • Üretim durdurmadan aşındırıcı cila taşlarını değiştirebilme,
  • Momentum teoriminden faydalanılarak yapılan tasarım sayesinde kafalar kendinden bir sonraki kafa grubuna fazla enerjisini aktarır ve faturalara yansıyacak gözle görülür enerji tasarrufu,
  • Momentum® hafif kafalarının çevikliği ve tanımlanan özel hareketleri sayesinde, plakanın ortasında ve kenarlarında dengeli, mükemmel cila kalitesi alabilme imkanı tanır.

Warning! Bu sitedeki herhangi bir içerik tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. www.sametsahin.com.tr bağlantısını aktif link olarak kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz. Site içeriği DMCA® tarafından tescillendi ve korunmaktadır. Aktif link şeklinde kaynak göstermeden alıntı yapmak etik yayın kuralları ile bağdaşmamakla birlikte ilgililer hakkında “5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında” suç duyurusunda bulunulacaktır.

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
Follow by Email2k
INSTAGRAM