İstanbul – İzmir arasının 3.5 saate düşmesinden sonra, halkın büyük bir çoğunluğu tarafından en fazla eleştirilen husus otoyol ücretlerinin fazlalığı oldu. Elbette ki bu durumu eleştirmeyen yurttaşlar da var. Fakat bu yurttaşların büyük bir çoğunluğu “eleştirmemelerinin” yanında bu otoyolu bütçelerini aşmasından dolayı kullanamamaktadırlar da. İnsan, pahasından dolayı kullanamadığı bir ürünün gereksiz pahalı olmasını neden eleştirmez? Tabi ki bu sorunun aşağıdakilere ilaveten birçok cevabı daha olabilir;
-Biz kullanamadık, kullananlar hayrını görsün.
-Geç kalınmış bir hizmet/ürün, yapıldığına şükür.
-Bir zaman sonra fiyatlar düşecektir.
-Fakiriz ama tarafız.

İstanbul – İzmir Arasında Aldığım Notlar

Taş işleme makineleri üreten bir firmanın Satış Pazarlama Yöneticisi olarak müşteri ziyareti niyetiyle bir dizi ziyarette bulunmak üzere geçtiğimiz hafta yollara düştüm.

İstanbul İzmir arası sadece 90 km fark için 256 tl (otomobil) para ödemek istemeyen arkadaşlar için yol ile ilgili notlar aldım:

İstanbul İzmir arası mesafe (paralı otoyol): 420 km.

İstanbul İzmir arası mesafe (ücretsiz yol): 510 km.

İstanbul İzmir arası ulaşım süresi (paralı otoyol): Ort. 120 km/sa için 3.5 saat

İstanbul İzmir arası ulaşım süresi (ücretsiz yol): 5-6 saat

Kimler Ücretsiz Otoyolu Tercih Etmeli?

Zaman problemi olmayanlar, 🧔
Otostopçular (bu güzergahta araç trafiği daha yoğun olduğundan), 👍
Bla Bla ile yolcu almayanlar (gerçi bla bla yı ticarete dökenler mevcut, bu güruh bu maddenin dışında), 😫
Tek başına seyahat edecekler (uçak’da güzel bir seçenek), 🥺
Yakıt cimrisi aracı olanlar. 🚴‍♂️

Maddelere eklemeler yapılabilir ve ilavelerinizi bekliyorum sayın okurlar…

Sesli Düşünelim

Tabi ki fakirliğinde lüzumu yok diyenleriniz olacaktır fakat gerçekten bu durum fakirlikle alakalı değil. Mesela şirket aracı kullanıp da bu yolu kullanan vicdansız satışçı meslektaşlarım olacaktır. Yapmayın ooluuum, Hgs kontrolleri yapılmıyor diye…(İzmir’e gidip 1 kg. civata satıp dönecek arkadaşlar için yazılmıştır). Yazık, günah…

256 (tl) / 420 (km) = 0,61 (tl)

Kilometre de 0,61 türk lirası para ödüyoruz paralı otoyola.

En çok yakan araçlar listesinin ilk üç sırasında bulunan Bugatti Chiron (1500hp) 100 kilometre de 20 litre benzin yakmakta…Benzinin litresini 6.8 türk lirası olarak not edelim.

20 (lt) x 6.8 (tl) = 136 türk lirası (100 kilometre de)

420 kilometrede 571 türk lirası.

Yani Bugattinizin yaktığı yakıtın yarısı kadar parayı da köprü ücretli otoyol için ödemek zorunda kalıyorsunuz. İçinizden Bugatti kullananlara küfür ettiğinizi sezinliyorum arkadaşlar. Yazık günah değil mi! (köprü ücretsinden bahsediyorum tabi ki de)  Bugatti kullanan adam bu hesabı tabiki de yapmaz. Bize ne Bugattisi olan adamdan diyoruz ve örneğimizi en az yakan araçlar top listesinin zirvesinde yer alan Fiat 500 için yapmaya devam ediyoruz.

En az yakan araçlar listesinin zirvesinde bulunan Fiat 500 0.9 8V TwinAir Start&Stop (86 hp) 100 kilometre de 4 litre benzin yakmakta. Benzinin litresinden ve yukarıda ki hesaplardan bahsetmeyeceğim (zaten bahsettik) Bugattinin 1/5 i kadar bir yakıt harcamakta olan Fiat 500 aracınız var ise 420 kilometrede 114 türk lirası bir yakıt masrafınız olacak. Bu vatandaş 420 kilometre mesafe için 256 türk lirası öder mi! Yakıttan daha pahalı bir otoyol… 2 katından daha pahalı 😱  (tabi ki yapamaz, Kemal Kılıçdaroğlu bizim gibi bu hesabı yapabilse zaten iktidar olurdu. #hesapuzmanı )

ÖNERME
Sonuç olarak arkadaşım bu hizmet Bugatti kullanan vatandaşlar için daha uygundur, sen üstüne alınmayasın… 🤑🤑🤑

Peki İzmir’e Nasıl Gideceğiz (Otoyol Masrafsız)

İsteyenler Gölcük’ü dolaşarak Yalova’ya ulaşsınlar. Ben Vapurcuyum ve Eskihisar’dan vapura binmeyi tercih ediyorum. 75-80 tl civarı. Gidiş-dönüş vapur bileti alırsanız 10 tl kadar daha avantajınız oluyor. HGS ile gidiş dönüş alamazsınız, nakit ya da kredi kartı ile alabilirsiniz. İDO dan geçerseniz tek yön HGS ile ödeme alıyorlar. NEGMAR daha uygun fakat HGS ile tahsilatları bulunmamakta (Hizmet olarak farklarını göremedim).

Topçulardan sonra Yalova ve Gemlik şeklinde devam ediyorsunuz. Bursa’ya geldikten sonra zorunlu istikamet otoyola gireceksiniz. Otoyolda bir miktar ilerleme sonrası fotoğrafta ki yerden ayrılıyorsunuz;

izmire_nasıl_gidilir_ucuz

Akabinde Karacabey, Susurluk, Balıkesir, Manisa, Akhisar şeklinde İzmire ulaşmış olacaksınız.

Warning! Bu sitedeki herhangi bir yazı, resim, makale, haber tamamen Business.Blog by sametsahin.com.tr ‘ ye aittir. İstediğiniz zaman www.sametsahin.com.tr bağlantısını kaynak göstermek şartı ile copy+paste yapabilirsiniz
Please follow and like us:
error

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here