Amerika’da ki bayiniz ile ya da müşteriniz ile uçağa atlayıp birbirinizin yanına uçmadan aynı ortamda nasıl toplantı yapabileceğinizden bahsettiğimiz VR-AR teknolojileri üzerine olan makalemin (buradan inceleyebilirsiniz) üzerinden geçerken ilhamlandığım Mcdonald’s vs Starbucks bloğumla sizi başbaşa bırakıyorum.

Dijital pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu bloğumuzda digital marketing kategorisinde devamlı vurguladığım şu zamanlarda, video pazarlamanın en popüler hali video üzerinden göndermeler klasiklerine McDonalds’ın da çektiği reklam filmleri katıldı. 5 Temmuz 2019 da kendi youtube hesabından yaptığı yayınlarla dikkat çeken McDonalds reklam filmleri ile Starbucks’a dikkat çeken göndermelerde bulunmuş. Dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından bir tanesi olan video reklam konusuna da değinecek olduğum bu yazımın başında Mcdonalds’ın reklam filmlerinden ilkini yorumlarınıza sunarım;

McDonald’s’ta iyi kahve, iyi fiyata!-1

Starbucks’ın gerekiz pahalı olduğu iddaası ile takipçilerinin dikkatini çekmeye çalışan Mcdonalds: Sturbucks tüketicilerine “KAZIKLANIYORSUNUZ” 🤑 mesajını çok samimi bir şekilde vermeye çalışmış.

McDonalds, yayınladığı 3 videoda da Starbucks tüketicilerine “McDonalds olarak bakın ne kadar da samimiyiz!” mesajını verirken bir yandan da kendileri için imajdan daha ziyade tüketicilerinin sağlığının ve 1. kalite ürün tüketmesinin daha önemli olduğunu pekiştirmiş.

Dijital pazarlamanın video reklam tekniğini kullanan Mcdonalds firmasına karşılık Sturbucks’ın nasıl bir misilleme ile cevap vereceğini de merak etmiyor değilim.

Bakalım Sturbucks Mcdonalds’a nasıl bir misilleme ile dönüş yapacak!

Video Reklamın Avantajları Nelerdir?

  • 30 gün içerisinde internete upload edilen vidyo sayısı, onlarca sene televizyon aleminin ürettiği içerikten daha fazla.
    Aslında bu bir arz talep meselesi. Arz arttıkça talep artıyor, talep arttıkça arz artıyor durumu var. İnternet aleminde üreteceğiniz vidyolar ile sayfalar dolusu makaleyi 1 dakikalık bir videoda ifade edebilirsiniz.
  • Vereceğiniz mesajı yazı ile yayınladığınız zaman birçok insan özet okuma yapıp geçebiliyor. Kimse ufak bir merak için sayfalarca dolusu yazıyı taramayı tercih etmiyor.
  • Telefon, bilgisayar vb. kullanıcıları okumaktan daha ziyade video izlemeyi tercih ediyorlar. Biliyorsunuz ki insanlar daha rahat kitap okumak için değil daha rahat video izlemek için büyük ekranlı dokunmatik telefonlara yöneliyorlar.
  • Diğer bir veri ise her gün en az 500 milyon insanın facebook videolarında gezinti yapması durumu. Hal böyle olunca video içerik üretmenin önemliliğini dahada iyi anlayabiliyorum.
  • İnsanların yarısı metinli ve videolu bir makalede, yazıları okumaktan ziyade yazının videolarını izlemeyi tercih ediyorlar. Bu durum kitabın resimlerine bakmakla aynı gibi sanırım.
  • Video konu başlığı ile gönderdiğiniz maillerin daha çok açıldığını hiç mi hissetmiyorsunuz. İstatistiklere göre durum bu şekilde. Video kelimesinde dahi mistik bir enerji var!

Mcdonalds’ın neden video reklam ile ürünlerini parlatmak istediğini biraz daha iyi anlıyorum. Fakat Starbucks’a sataşma şekli Starbucks tutkunlarını şöyle bir ruh haline itebilir; “McDonalds yaptığı video reklam ile Starbucks’ın direk pazarlamada ne kadar başarılı olduğunu tastiklemiştir.”

Ben yorumu sizlere bırakıyorum ve McDonalds’ın ikinci videosunu seyirlerinize sunuyorum;

McDonald’s’ta iyi kahve, iyi fiyata!-2

 

Video reklam konularında ülkemizde başarılı içerik üreticileri mevcut. Bunu firmanız için siz kendinizde yapabilirsiniz. Teknik olarak gerekli enstrümanlara sahipseniz 🤔 

Biz şu aşamada vargel.net sitemizde klasik blog ile ürünümüzün PR ını arttırmak için uğraş verirken insanlar sayfalarca yazdığımız makaleye karşılık çekime döktükleri 1 dk lık filmleri istenen tüm mesajı verebiliyorlar.

Youtube’a video reklam nasıl yapılır yazarsanız, youtuber kardeşlerimin 1 tl ye Youtube’da nasıl reklam verilir videolarına rastlamanız çok normal. Bu tarz konularda yabancı ajansların çalışmalarını incelemenizi öneririm.

Yazımın yeteri kadar karakter sayısına ulaştığını görmek zevk verici. Akşam akşam bir içerik daha üretebilmiş olmanın verdiği keyifle Türk işi limonlu çayımı yudumluyorum ve sizi McDonald’s’ın üçüncü videosu ile başbaşa bırakıyorum. 😋

Please follow and like us:
error

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here